fredag den 3. december 2010

Opstandelse det Mystiske Dead Phone

Min telefon på arbejde ringede kort efter 3 pm Jeg er velsignet med en "spion telefon" som mine kolleger har døbt det, bedre kendt som en telefon med nummerviser. Det var moderens celle.

Selvom hun har en telefon identisk med mine, som jeg købte til hende sidste jul, er det ikke fungere som min. Selv om det virkede fint i de første par måneder, for de sidste mange falder det et opkald hvor som helst fra 30 sekunder til 2 minutter i. I dag var første gang jeg har haft en samtale med hende, mens hun er på det, der overskred 3-minutter varemærke.

"Det er tilbage," sagde hun annoncerede.

Hvad er tilbage? Jeg spurgte.

"The Dead telefon."

Flere gange i løbet af det seneste årti eller så, har telefon service på dette D * mn House mystisk bare ophørt. Imod al sund fornuft. Ingen andre berørte omkring os. Bare os. Det plejede at forekomme flere gange om året. (Ingen havde nogensinde været i stand til på passende vis at forklare årsagen.) Så blev det halvårlige. Det var ned til omkring én gang om året. Og denne gang, jeg synes det har været 16 måneder eller deromkring, da det sidste hændte os. Men uanset tidspunktet, er det helt sikkert tilbage.

Mange gange, det går væk så hurtigt som det viste sig, længe før en tech nogensinde når scene.
Da vores telefonservice blev genoprettet efter stormen af juli 2006, telefonen virksomheden sætte et band uafgjort gennem løkken, der holder den ydre dør udenfor telefonboks på huset lukket. De har gentaget denne procedure ved efterfølgende besøg, så moderen ikke kunne få den op at prøve og teste linjen. Jeg gjorde det, så snart jeg kom hjem. Dead.

Jeg brugte min celle for at ringe til virksomhedens reparationsservice. Automatiseret.

Når cued at indtaste vores telefonnummer, jeg gjorde det. "Hold venligst mens jeg hente din konto registreringer." Ti sekunder eller så stilhed, så: "Jeg er ked af det. Jeg har ingen registrering af denne konto. "

Sjovt. Det har været det samme telefonnummer til mere end 26 år. Og du har ikke noget problem at identificere denne konto, når du indløse checken hver måned ...

Miss Automation annoncerer, at hun vil "omdirigere mit kald", som derefter overtages af Mr. Automation. Han beder mig om at indtaste mit telefonnummer og har ikke noget problem at identificere kontoen. "Jeg har dine poster," erklærer han! Jeg kan godt lide Mr. Automatisering - indtil han får dum.

"Er det telefonnummer, du rapporterer har en klartone? Tryk 1 for ja eller 2 for nej. "

Jeg punch i en 2.

"Er du ringer fra, at telefonnummer? Tryk 1 for ja eller 2 for nej. "

Har jeg ikke bare fortælle dig, at antallet ikke har en klartone?! Ligner jeg Hermione Granger til dig?! Hvis det tal havde en klartone, ville jeg ikke behøver at blive kalde dig til at begynde med, nu ville jeg? Sheesh ...

"Hold venligst mens vi kontrollerer for ballade på denne linje."

Omkring 30 sekunders stilhed, og derefter, Vi "fandt ingen problemer på den pågældende strækning. Her er nogle ting, du kan prøve at diagnosticere årsagen til problemer. "

Vent. Har du ikke lige fortælle mig er der ingen problemer? Dette er begyndt at lyde som en Abbott & Costello skit.

"Hvis du ikke har linebacker dækning, kan du blive vurderet gebyrer for et servicebesøg," han droner på.

Hvis du rent faktisk har mine plader som du påstår, så ved du, at jeg betaler hver måned for denne ydelse. Så hvordan er omkring haulin 'din glæde Li'l selv herovre og lave min telefon!

"En ballade rapport er udarbejdet til dette nummer. Din tjeneste skal være genoprettet ved 19:00 torsdag, Oct.14. I det usandsynlige omstændigheder, at din tjeneste ikke er blevet genoprettet, vil en kredit automatisk skal anvendes på din næste regning. "

Det var i går aftes. Telefonen er stadig død i morges, og jeg jones'in for en Internet løsning. (Gætter på, at omkring 16 timer er omkring min grænse for at være unplugged.) Vi har stadig fået omkring en halv dag før vi se, om Mr. Automation talte sandt eller ej.

Mysteriet fortsætter ...