fredag den 25. september 2009

Donnie Darko - 'den perfekte Teen Movie'

En anden gammel interview i aften - denne gang fra Erie Times tilbage i 2001, det er det tidspunkt, Donnie Darko, og at der stadig er relevante, altid konstant spørgsmålet om "Donnie Darko? Hvad er det om? " Mens Jake Gyllenhaal gør det klart, at ingen på, der virkelig havde meget af en idé, herunder Donnie selv, gøres når alt er sagt, og den fortæller historien om den faktiske levetid. Slags. Og det handler om din typiske teenager. Slags.


»Spørg skuespilleren Jake Gyllenhaal til at beskrive hans seneste film, \" Donnie Darko, \ ", og han får lige til sagen. \ "Hver eneste person, der arbejdede på det, herunder forfatter-instruktør selv, har ingen idé om hvad det egentlig handler om - og det er formentlig den perfekte grund for nogen til at gå og se det, \" siger han. Gyllenhaal, der spiller titelrollen, er kun halv-spøg. \ "Det er virkelig umuligt at komme med nogen ordentlig beskrivelse, der dækker alle de baser, \" tilføjer han, \ "men jeg tror, det er dens styrke. Der er så meget i gang. \" "


'Donnie, en meget lyse studerende, der har de sædvanlige teenage-alderen problemer - med myndighed, med sine forældre, med piger - sammen med et par meget usædvanligt dem: han sleepwalks, han har hallucinationer og han bliver fulgt rundt af Frank, en uhyggelig, dæmoniske tilstedeværelse. Men disse er den mindste af hans problemer. Han forsøger også at få mening ud af den frygtindgydende verden omkring ham - en realitet 1980'erne betaget af popkultur, materiel overflod, fundamentalisme, at gribe ind kynisme, receptpligtig medicin og hykleri. \ "I den forstand tror jeg, det er den perfekte Teen Movie, \" siger Gyllenhaal. \ "Det handler om, hvad der vokser op i virkeligheden handler om - alle de vrangforestillinger og illusioner og hallucinationer af, at hele denne oplevelse. Kan jeg gå gennem den mur? Kan jeg at rejse i tiden? Det handler om den erkendelse, at alt er anderledes fra, hvad du har fået at vide, det er ved dine forældre, eller skolen eller samfundet, og nu er det op til dig at bestemme virkeligheden i verden omkring dig, og hvordan man kan håndtere det. \ ""


»Som Donnie begynder at undersøge, hvad det betyder at stadig være i live, og så at være forelsket, han afdækker universets hemmeligheder, som giver ham magt til at ændre tid og skæbne. Eller gør han? \ "For mig er det så interessant og sympatisk om denne film er, at det hele er overladt tvetydig og åben, \" Gyllenhaal sagde. \ "Vi havde faktisk en masse diskussioner om karakteren af tid og mulighed for at rejse i tiden, og da jeg første gang mødte Richard I skulle bare har læst en masse filosofi som Platon og Kierkegaard, og også folk som Freud og Jung , så det var virkelig på mit sind ... Men så snart vi begyndte at filme der var en bevidst bevæge sig væk fra at tænke på noget i intellektuel henseende, \ "bemærker han. \ "Og det var det samme med min rolle og forsøger at komme ind karakter af Donnie. Når vi havde scriptet i formen, det hele var instinktive, og jeg har aldrig prøvet at analysere Donnie. Jeg gik bare med det, og materialet aldrig svigtet mig. \ ""


Jake gik, hvor Richard Kelly førte: \ "Han var ydmyg, en kvalitet, man ikke ofte ser i de unge første gang direktører ... Han var åben for at ændre noget, herunder strækninger, for at gøre filmen bedre. Faktisk vi skudt en meget længere film, men en masse gode ting skulle skære i den sidste ende. \ "Filmen er også udstyret med en stærk rollebesætning, der omfatter Drew Barrymore som et følsomt engelsklærer, Katherine Ross som Donnie's terapeut, Noah Wyle som hans videnskab lærer og Patrick Swayze som en slikket fundamentalistisk prædikant. \ "Jeg var bare i ærefrygt for alle disse aktører, og hvad de gjorde med deres roller, \" tilføjer Gyllenhaal. \ "Kan Filmen betegnes som" Donnie Darko "og center på min karakter, men de virkelig rod det i virkeligheden i hverdagen og familie, og det er det, der gør det arbejde for mig. Ja, det beskæftiger sig med nogle ret vilde ideer, men i sidste ende handler om, hvordan mennesker forholder sig til hinanden. \ ""


En WDW Interlude

Jeg har to store interesser i mit liv. Det første jeg tror du kan gætte, den anden er naturlige historie og verden omkring os. I dag mødte jeg en britisk dyreliv fotograf og program maker, der har været en inspiration for mig i mange år. Brits kan vide, Simon King fra Forår / Efterår Watch og Big Cat Diaries, men disse programmer omfatter en brøkdel af et fascinerende liv og karriere bag linsen. Det var en fornøjelse, at jeg, så jeg er bange for et billede følger.


Jeg troede, jeg ville tage et dyk i tweeting puljen. Du kan finde mig her og på sidebjælken, søger kolleger Jakers at følge.

Indeholder billeder fra IHJ og WDW.