lørdag den 9. januar 2010

Har Thunderball stadig holder op?

Du ved, det er feriesæsonen, når der er James Bond maratonløb på alle kabel-net undtagen ilt. Fanget en jeg ikke havde set i år - Thunderball fra 1965. Jeg så den oprindelig på Grauman's kinesiske Theater på den store store skærm. Jeg kan huske at elske det på det tidspunkt. Fra omrøring Thunderball tema sunget af Tom Jones Jeg var hooked. Så jeg tænkte, gjorde det holder op efter alle disse år?

Nå, det temasang sikker gør. Og der er ingen tvivl om, at Sean Connery var den bedste Bond. Der er bare et niveau for insouciance i Connery's Bond, at ingen af hans efterfølgere havde - selv lys-komedie mester Roger Moore aldrig at blinke. Connery's Bond nød den koncert, og hvorfor ikke? Han sikker på, men jeg er mere end de senere Bonds. Ærgerligt var det i 60'erne selv og de fleste af disse kvinder havde hjelm hår og vaskebjørn make-up.

Note til Playboy Magazine: ALDRIG gør noget andet layout viser Bond-piger, som de er i dag. Ingen ønsker at se Octapussy som firsårig.

Den dialog, der syntes så mousserende på det tidspunkt, nu kommer ud som cringeworthy.

Bond Girl: Hvad skarpe øjne du har.
Bond: Vent til 'du kommer til mine tænder.

Yikes! Siden hvornår har Bob Hope bliver en britisk hemmelig agent?

Og sensibilitet var soooo sexistisk. Kvinder blev objekter, let, underdanig, engangs, eller onde. I en verden af James Bond, er Gloria Steinem så meget en super skurk som Ernst Blowfeld.

Den ledende baddie i Thunderball er Emilio Largo (disse fyre aldrig har navne som Mike eller Spring), og du ved, han er ond, fordi han har en sort plaster over det ene øje. I typiske Bond mode, da han er ikke ude på at dræbe 007 han inviterede ham til frokost (kvinder altid henvise til ham som "James", super skurke kalder ham "Mr. Bond", M bruger altid "007", og USA's militære officerer opkald ham "Jimbo".). Når jeg siger, at de forsøger at dræbe Bond, der betyder naturligvis gennem nogle udarbejde tingest kun Wile E. Coyote ville købe i stedet for bare at tage en pistol og skyde ham ked af røv.

Som barn har jeg aldrig lade plot huller komme i vejen for en god James Bond garn. Jeg husker første se Thunderball og har ingen idé om, hvad fanden der foregik? Nu er nogen, der forsøger at dræbe ham på hans hotel værelse, nu er han tager billeder af en båd og dodging håndgranater, nu er han i en biljagt og det onde Spectre kvinde blæser op i bilen, der forsøger at ud for ham, nu han unddrager sig fire bevæbnede mænd under en stor Junkanoo fest og næste morgen blot gåture gennem byen ubemærket, nu er han i en smoking, nu er han i en undersøisk kamp, nu er han skød, og næste dag er han fuldstændig helet. Hvad fanden??!

Et fly på en rutinemæssig træning missionen har to atombomber ombord og tager ud fra en NATO-base praktisk placeret lige ved siden af kurstedet hvor James bare tilfældigvis opholder sig på det tidspunkt. Flyet er kapret og lander i det lave vand uden for Nassau. Det kan lande i vand uden store stykker opsplitning af? Virkelig? Der er ingen radar til at spore dette? Og ingen i Nassau ser eller hører en jagerfly lander i havet lige ud for kysten? Nu dykkere flytte bomber. På den side af en brintbombe det siger (og det er absolut sandt, kan du se for dig selv) "håndtag som æg".

Men jeg var ligeglad.

Andre mindre historie punkter ikke genere mig heller gerne hvordan super skurke samle store hære og uddannet dykkere? Hvordan clueless er den britiske efterretningstjeneste CIA, og at de ikke har kendskab til 200 håndlangere at blive ansat? Og hvor kommer alle disse mennesker sove? Hvordan hemmelige forbindelser med lanceringen faciliteter store nok rumme Gemini raketter få bygget incognito? Hvis Spectre er et hemmeligt samfund, hvorfor deres agenter slidringe at have sit logo?

Disse spørgsmål vedrørte ikke mig dengang, og de stadig ikke. I senere film går han til månen og lort, og at krydset en linje, men en yacht med én af atombomber ned til kysten og eksploderer og ikke går ned af en atomeksplosion, der udsletter tre millioner mennesker - sikker på, hvorfor quibble ?

Thunderball gjorde hold op i den forstand, at det stadig var sjovt at se, og nu på grund af alle de oste var der således flere griner så da jeg første gang så det i 1965.

Og nu til en uventet behandle. Jeg gik til YouTube for at se, om det var åbningen titler, så jeg kunne spille Tom Jones 'tema for dig. Og jeg opdagede dette - en suppleant tema, skrevet og fremført af Johnny Cash. Jeg tror ingen fortalte Man in Black, at Thunderball var ikke vestlige. Du vil ikke tro det.

Første - Tom Jones


Og nu sætte på din Sporer. Johnny Cash.