søndag den 15. august 2010

Faldende Down kaninhullet

Jeg har en kærlighed / had forhold til blogs og design sites i almindelighed. Jeg elsker at læse dem. Jeg elsker at finde inspirerende billeder, læring DIY tricks, og som kommer på tværs af listig ideer. Jeg elsker at falde ned af kaninhullet, efter et link, der fører mig til en ny stor blog, og derefter en anden og derefter en anden ... indtil jeg indse 3 timer er gået, og jeg har stadig at rydde op i køkkenet og satte væk vaskeri og min datter vil være op i 5 minutter for en anden foder og jeg kunne have været åh så meget mere produktiv med min tid og sluttede nogen af de 14 projekter på min til opgaveliste og ... du får billedet.

Alt dette gør mig gad vide om disse nymodens gratis online e-tidsskrifter. Uhindret af typiske produktions-og distributionsomkostninger, disse mags vejer i omkring 150 + sider. Så på den ene side er de propfyldte mere design idéer og interessante artikler ... men det betyder, at jeg vil bruge endnu mere tid immobile, Butt i stol, belaste øjnene, da jeg zoome ind og ud for at læse skærmen. Vil disse rigelige design kilder virkelig hjælpe mig til at gøre bedre, savvier valg, når udsmykning mit eget hjem? Eller er det som at stå i korn box gangene - konfronteret med snesevis af forskellige valg, hvorfor jeg stadig nå de samme Vanilie Crisp korn?

Da budskabet om design selv bliver "enklere" mere back to basics, med stigende genbrugte / upcycled / repurposed / vintage tendenser, medie design bliver åh-så-komplicerede. For nu, jeg tilbøjelig til at modstå denne nyeste tendenser. Min blog-læser er allerede overfyldte, og jeg har så mange forskellige inspiration mapper gemt om, jeg ved ikke hvor du skal lede først. Men hvis du ønsker at udfylde nogle af din tid, her er nogle e-tidsskrifter, du måske ønsker at tjekke ud:

Nesting Newbies
Lonny
Southern Flourish